was successfully added to your cart.

BlogEsettanulmányMarketing tervezés

KIBŐL LESZ AZ INFLUENCER

By 2018-02-07 No Comments

Online marketing stratégia tervezése

Online marketing stratégia tervezése

KIBŐL LESZ AZ INFLUENCER

Az ajánlás a legjobb marketing. Ezt az online eszközöket hadrendbe állító sales támogató szakemberek sem vitatják. De ameddig a múlt évezredben a szomszéd, addig ma a véleményvezérek azok, akiknek ajánlása befolyásolja döntéseinket.

Mióta vannak véleményvezérek?

Mióta fórumok vannak az interneten, a közösségi média platformokról nem is beszélve, mindig voltak olyan személyek, akik uraltak egy-egy témát vagy éppen kommentszekciót. Lehet velük vitatkozni, de általában nem érdemes, mert követőik hisznek nekik és bennük. Sokkal jobb, ha magunk mellé állítjuk őket, ilyenkor ugyanis remekül kihasználhatjuk a bennük rejlő véleményformáló potenciált.

Ez már a Kardashian-klán megjelenése előtt is így volt, de az ismertségben rejlő üzleti lehetőségek kiaknázásának valóban a K betűs lányok és szüleik az első nagymesterei. Ők akik arról híresek, hogy híresek a saját életüket használják reklámhordozónak, a nagy cégek pedig egymással versengve halmozzák el őket termékekkel és ajánlatokkal.

Online marketing stratégia

Online marketing stratégia

Miért éri ez meg nekik?

Mert így sokkal gyorsabban lesz ismert termékük, nem kel reklámhelyeket venniük, a botrány hősökkel együtt holmijaik is címlapra kerülhetnek. Jajjj, mit műveltek ezek már megint és milyen cuki az az átlátszó cipő rajtuk! Hogy csak egy tavalyi példát említsünk.

A celebek és egyéb úgynevezett influencerek követői tábora népes és ha éppen egyezik (részben vagy egészben) a megszólítani kívánt célcsoporttal, akkor sok munkától és költségtől kíméli meg a hirdetni kívánó céget. Hogy ismét csak a Kardashian-Jenner famíliát említsem, a brand zászlóshajójának (anyaháajó már, hehe) Kim követőinke a száma meghaladja a 102 milliót (!!!) az Instagramon. Mennyibe kerülne ennyi embert elérni hagyományos vagy akár online marketing eszközökkel? Ki se merem számolni.

Persze szó sincs arról, hogy a hagyományos marketinget le lehet váltani teljesen influencer marketingre. De tudomásul kell venni, hogy ez az eszköz mára teljesértékű része a palettának. Aki ügyesen használja, vagyis megtalálja azt a véleményvezért, akit a célcsoportja követ és sikerül egy nagy figyelmet vagy érzelmeket kiváltó posztot csinálnia az megalapozhatja terméke ismertségét. És erre már könnyű ráépíteni a sales kampányt.

A  Marketing stratégia tervezéséről itt olvashatsz bővebben.

Érdekes kérdéskört feszeget Zoli,

a legújabb SmartBusiness podcastban. //kb 3 perc//